Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Ouders --- Ouderparticipatie --- Anderstalige --- Turks
Choose an application
Lager onderwijs --- Ouderparticipatie --- Relatie school - ouder
Choose an application
Jeugdbescherming --- Gezinsbegeleiding --- Gespreksvoering --- Ouderparticipatie --- Ouderbetrokkenheid --- MW
Choose an application
Ouderroutines slaan een belangrijke brug tussen het stimuleren van de ontwikkeling van kinderen thuis, op school en in de opvang. In 'Succes! met ouders' vindt u voorbeelden van scholen of opvangorganisaties, die ouderbetrokkenheid als speerpunt hebben.
ouderparticipatie --- Educational sciences --- onderwijs --- kinderopvang --- oudercontact --- Ouderparticipatie ; onderwijs ; Nederland --- 458.1 --- #PBIB:+110.10 --- Relatie ouders-school (Ouderparticipatie) --- ouderbetrokkenheid --- Organisatie - Management --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- PXL-Education 2016 --- basisonderwijs --- Ouderparticipatie --- Lager onderwijs --- Nederland --- Kinderopvang --- Peuterspeelzalen --- Peuterspeelzaal --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
Wat kun je als leerkracht doen wanneer de communicatie met ouders stroef verloopt? De leerling komt dan klem te zitten tussen contrasterende opvoedingsmilieus, wat negatieve gevolgen heeft voor zijn sociaal-emotionele en didactische ontwikkeling. Vaessen bespreekt diverse benaderingen, die hij illustreert met praktijkvoorbeelden.
Educational sciences --- leraren-ouders relatie --- oudercontact --- communicatie --- Parenting --- Study and teaching --- School children --- Education --- Parent-teacher relationships --- didactiek --- ouderparticipatie --- ouders --- 458.1 --- Ouderparticipatie ; onderwijs --- Communicatie ; onderwijs --- Oudercontact --- Relatie leraar-leerling --- Relatie ouders-school (Ouderparticipatie) --- Slecht-nieuwsgesprekken --- Ouderparticipatie --- Organisatie - Management --- Relatie leraar - ouder --- Relatie ouder - school --- Relatie school - ouder
Choose an application
Onderwijs --- Centrum voor Leerlingenbegeleiding --- Nieuw samengesteld gezin --- Echtscheiding --- Leerlingbegeleiding --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Schoolmaatschappelijk werk --- Ouderparticipatie --- MW
Choose an application
Choose an application
Jonge kinderen (4 tot 7 jaar) die meer dan andere kinderen liegen, vechten, driftbuien vertonen, ongehoorzaam en opstandig zijn, baren hun ouders en leerkrachten heel wat zorgen. Ze vormen de grootste groep van aangemelde kinderen in de hulpverlening. Het vernieuwde STOP4-7-programma is enerzijds een kant-en-klaar pakket, gebaseerd op wetenschappelijke inzichten in verband met de ontwikkeling van gedragsproblemen én gebruikmakend van de meest recente onderzoeken op het vlak van effectieve interventies (evidence-based). Anderzijds zijn in dit handboek ook richtlijnen te vinden voor het op maat werken met de betrokken gezinnen en klassen. Het pakket omvat vier boeken (144, 168, 312 en 152 pagina's): enerzijds een theoretische inleiding en anderzijds de drie handleidingen om te werken met de kinderen, de ouders en de leerkrachten. Er is in dit vernieuwde handboek extra aandacht voor de rol van hechting en emotieregulatie bij de behandeling van gedragsproblemen. Er wordt ook uitgebreider ingezet op relaxatie. Leerkrachten, leerlingenbegeleiders en hulpverleners kunnen de principes van het programma Samen sterker Terug Op Pad toepassen in hun dagelijks praktijk met kinderen. Hulpverleningsorganisaties die met het programma aan de slag willen, vinden aanvullende informatie op stop4-7.be en stop4-7.nl
Kind --- Gedragsprobleem --- Antisociaal gedrag --- Preventie --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Gedragsstoornissen (gedragsproblemen) --- 467 --- Gedragsproblemen --- Agressie --- gedragsproblemen --- 464 --- kinderen met gedragsproblemen --- agressie --- kindtraining --- ontspanningsoefeningen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- leerkrachttraining --- groepstraining --- oudertraining --- Agressie - agressiviteit --- LESS --- jonge kinderen --- werken op maat --- Educational psychology --- Kindergarten --- Primary education --- Psychiatry --- moeilijk opvoedbare kinderen --- orthopedagogiek --- gedragsstoornissen --- gedragstherapie --- ouderparticipatie --- gedragspsychologie
Choose an application
Een echtscheiding is een heftige gebeurtenis in het leven van een kind. In deze periode vol onzekerheden en onrust is de leerkracht vaak de eerste die merkt dat het gedrag of de leerprestaties veranderen. En dat is niet voor niets. School speelt een belangrijke rol in het leven van een kind en is ten tijde van een echtscheiding vaak de meest constante factor. Maar: Hoe gaat u een leerkracht, IB of directie op een professionele manier met echtscheidingssituaties op school om? Wat is precies het beleid van de school als het om echtscheiding gaat? Is er wel een beleid? Waar heeft een kind ten tijde van scheiding behoefte aan? Waar heeft de leerkracht zelf behoefte aan en wat verwacht die van de ouders? Hoe problemen of gedragsveranderingen bij het kind signaleren? Hoe zorgen voor een stabiele, optimale leersituatie voor het kind? Hoe een positief contact met beide ouders onderhouden? Hoe ervoor zorgen dat de leerkracht geen ‘hulpverlener’ wordt?
Echtscheiding --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Lager onderwijs --- kinderen en echtscheiding --- nieuw samengestelde gezinnen --- Gezin en onderwijs --- socio-emotionele opvang --- Basisonderwijs --- 474.23 --- 308.2 --- Schoolbeleid --- 458.1 --- echtscheiding --- Kinderen en echtscheiding --- schoolbeleid --- 323 --- Relatie ouders-school (Ouderparticipatie) --- Didactische principes --- 392.3 --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- ouders-school relatie --- ouders-kind relatie --- Pupil counseling. Pupil guidance --- School management --- School --- Begeleiding --- Relatie ouders-kinderen --- Gezinnen --- 370 --- 370.040 --- Provincie West-Vlaanderen
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|